piątek, 6 sierpnia 2021

Inter Cars SA

 Dziś pod lupę idzie spółka, która w ostatnim czasie mocno poprawiła swoje wyniki finansowe i odłączyła się od rynku stale go pokonując. Mowa o Inter Cars SA.

Spółka Inter Cars SA jest na rynku od 1990 roku, zajmuje się importem i dystrybucją części samochodowych, wyposażenia warsztatów, usługi i naprawy samochodów oraz prowadzi własną sieć warsztatów. Jest notowana na GPW od 2004 roku.

Kapitalizacja wynosi 5,8 mld zł. Zatrudnienie wynosi 3 386 osób. Największym akcjonariuszem jest Maciej Oleksowicz - prezes zarządu Inter Cars. Oprócz tego dużym akcjonariuszem jest AVIVA OFE oraz NN OFE. Free float wynosi 33 procent.

Wykres spółki od 2004 roku wygląda następująco:


Historycznie widać mocny spadek podczas kryzysu w 2008 roku, następnie cena akcji gwałtownie się odbiła i była w trendzie wzrostowym aż do 2017 roku, po którym nastąpił trend spadkowy. W 2020 roku, po wielkich spadkach Covidowych, cena akcji zaczęła rosnąc w szybkim tempie, od marca 2020 roku do teraz cena wzrosła o ponad 200 procent!

Tym samym spółka zaczęła pokonywać rynek, benchmark z WIG, WIG20, WIG40 prezentuje się następująco: 


Aktualnie przewaga nad rynkiem zaczyna wzrastać i przy dalszym wzroście przychodów może się powiększać.

W lipcu 2021 roku przychody wzrosły o 21,4 procent w stosunku do roku poprzedniego, co poskutkowało wybiciem nowych szczytów wyceny na poziomie 428 zł.

Zysk netto za lata 2018-2020 wygląda następująco:


Źródło: marketscreener.com 

Zysk netto za 2020 rok wyniósł 333 mln zł, zysk za 2021 r. prognozowany jest na poziomie 463 mln. Prognozy na kolejne lata również wskazują na wzrost sprzedaży, zysku netto i EBITDA, jednak w nieco wolniejszym tempie niż aktualnie.

Spółka pracuje na dość niskiej marży operacyjnej, aktualnie na poziomie 5,5 procent.

Majątek spółki prezentuje się następująco:


Źródło: intercars.com

Zadłużenie ogólne wynosi 2.875 mld zł, kapitał wlasny 2,521 mld zł, czyli nie pokrywa w pełni zobowiązań, co jest minusem, za to zadłużenie długoterminowe jest mniejsze niż połowa kapitału własnego co jest już zaletą. Ogólnie poziom zadłużenia spółki nie jest na zadowalającym poziomie ale nie jest też najgorszy. Aktywa obrotowe, w tym głównie zapasy, stanowią największa pozycje w aktywach spółki, co pozytywnie wpływa również na jej kondycje finansowa i wypłacalność.

Na koniec zestaw wskaźników:


Cena /zysk (na dzień 08.06.2021) wynosi: 13.80 i mieści się w średniej dla sektora WIG-MOTO w którym znajduje się spółka, więc niczym nie wyróżnia się na tle rynku w tym przypadku.

Podsumowanie: Spółka na przełomie 2020-2021 roku zanotowała ogromny wzrost zysków, co poskutkowało mocnym trendem wzrostowym i wybiciem nowych szczytów. Na następne lata również prognozowany jest wzrost przychodów, jednak w dużo wolniejszym tempie niż do teraz. 

Spółka na tle swojego sektora wyróżnia się jedynie dużą kapitalizacją i mocnym trendem wzrostowym w ostatnim czasie. Aktualnie według mnie jest sprawiedliwie wyceniona biorąc pod uwagę rekordowy zysk połączony z rekordową wyceną.

Plusem jest natomiast, że zaczęła ostatnio pokonywać rynek i trzyma się w trendzie wzrostowym oraz mocno poprawiła wyniki finansowe. Jeśli spółka zaliczy większą korektę ale nie przełamie trendu, będę rozmyślał zajęcie pozycji długiej.

Na ten moment spółka trafia do obserwowanych i czekam na dalszy rozwój sytuacji, ponieważ w aktualnej chwili wejście w pozycje jest dla mnie zbyt ryzykowne.


Zapraszam również do obserwacji bloga na FB:

https://www.facebook.com/czarnyzagielinwestycje

oraz przypominam o promocji 20 procent na pierwszy abonament na stronie MyFund.pl, jeśli zarejestrujecie się z mojego linku: https://myfund.pl/index.php?raport=rejestracja&p_id=23193


Pozdrawiam:)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Krynicki Recykling SA

 Dziś weźmiemy pod lupę spółkę mniejszego kalibru niż zwykle, jednak spółkę, której wycena w ostatnim czasie bardzo mocno poszła do góry a m...